731 901 601

ISO 20000 Standard dla zarządzania usługami IT

Z naszą pomocą wdrożysz ISO 20000

Certyfikat z gwarancją uzyskania certyfikatu
Czas w ekspresowym tempie
Puzzle dopasowaną do potrzeb Twojej firmy
Bez papierologii bez zbędnej papierologii

Przez 21 lat zaufało nam ponad 1600 małych, dużych i średnich firm:

Zamów bezpłatną wycenę

wypełnij formularz lub zadzwoń

787 974 136 731 901 601
Gwarancja uzyskania certyfikatu

Metodyka wdrożenia

Poznaj naszą unikalną metodykę wdrożeń, która gwarantuje
pozytywną certyfikację.

1 Audyt
zakres audytu obejmuje:
  1. analizę organizacji, firm zewnętrznych – (dostawcy, odbiorcy, instytucje obsługujące), systemów zarządzania ISO, warunków prawnych i techniczno-organizacyjnych usług IT
  2. analizę procesów IT takich jak: planowanie i wdrażanie nowych lub zmienionych usług, zarządzanie poziomem usług, raportowanie usług, zarządzanie ciągłością i dostępnością usług, zarządzanie wydajnością, budżetowanie i księgowanie usług IT, zarządzanie incydentami, zarządzanie problemami, zarządzanie bezpieczeństwem informacji, zarządzaniem relacjami z otoczeniem (klienci / dostawcy), zarządzanie konfiguracją, zarządzanie zmianą, zarządzanie wersją
  3. weryfikacja mierników efektywności przebiegu procesów IT w organizacji
Krok 1: Audyt
2 Pierwsza faza
określenie procesu zarządzania poziomem usług. W trakcie tej fazy zostaną opracowane następujące produkty: katalog usług, analiza umów ( z klientami i dostawcami ) uwzględniając parametry SLA, sformalizowany proces zarządzania poziomem usług (SLM), umowy o usługi pomocnicze, polityka, raporty z usług
Krok 2: Pierwsza faza
3 Druga faza
wdrożenie procesów ISO/IEC 20000:
  1. zarządzanie finansowe dla usług IT – wprowadzenie polityki finansowej zarządzania usługami, która uwzględnia cele budżetowania i raportowania,
  2. zarządzanie ciągłością usług IT – zapewnienie uzgodnionej ciągłości i dostępności usług dla Klientów we wszystkich sytuacjach kryzysowych
  3. zarządzanie pojemnością – zapewnienie stałej wydajności usługodawcy na takim poziomie, aby mógł spełniać bieżące i przyszłe zapotrzebowania Klientów,
  4. zarządzanie dostępnością – zapewnienie usług IT w ramach zobowiązań przyjętych w SLA,
  5. zarządzanie bezpieczeństwem informacji – zapewnienie sprawnej i skutecznej ochrony informacji we wszystkich działaniach związanych z usługami,
  6. zarządzanie incydentem – przywrócenie jak najszybciej uzgodnionej usługi do działalności firmy,
  7. zarządzanie problemem – zminimalizowanie zaburzenia działalności firmy poprzez zidentyfikowanie i analizę przyczyny incydentów oraz doprowadzenie problemów do zamknięcia
  8. zarządzanie zmianą – uzyskanie pewności, że wszystkie zmiany są oceniane, zatwierdzane, wdrażane i sprawdzane w kontrolowany sposób,
  9. zarządzanie wersją – dostarczenie, rozprowadzenie i śledzenie jednej lub kilku zmian tworzących wydanie w środowisku produkcyjnym,
  10. zarządzanie konfiguracją – określenie i kontrolowanie komponentów usług i infrastruktury oraz zachowywanie dokładnej informacji o konfiguracji.
Krok 3: Druga faza
4 Szkolenia
Przeprowadzenie szkoleń z zakresu ISO/IEC 20000
  1. kontekst, cel i zakres ISO/IEC 20000
  2. struktura normy ISO/IEC 20000
  3. wdrożenie procesów IT w ramach ISO/IEC 20000
  4. testowanie i audytowanie procesów ISO/IEC 20000
Krok 4: Szkolenia
5 Przegląd systemu
przeprowadzimy audity wewnętrzne. Pomożemy w opracowaniu celów bezpieczeństwa informacji oraz w przeprowadzeniu przeglądu zarządzania.
Krok 5: Przegląd systemu
6 Głos doradczy
pomożemy w doborze jednostki certyfikującej oraz będziemy brali udział w procesie certyfikacji, jako głos doradczy.
Krok 6: Głos doradczy

Naszym klientom zapewniamy

Certyfikat
Gwarancję uzyskania certyfikatu
Procedury
Opracowanie przez konsultantów DJB wszystkich procedur i instrukcji
Zegar
Sprawne i szybkie wdrożenie
Certyfikat
Szkolenia (potwierdzone wydaniem imiennych certyfikatów)

Informacje o normie ISO 20000

Dla kogo?

Norma ISO 20000 została stworzona z myślą o wszelkich firmach i organizacjach (bez względu na ich wielkość, formę prawną czy branżę), których podstawą lub istotnym elementem działalności są usługi IT. Należą do nich podmioty, które:

  • świadczą (lub zamierzają świadczyć) usługi IT lub teleinformatyczne,
  • posiadają dział IT, będący ważnym elementem ich działalności,
  • korzystają outsourcingowych usług IT, co jest ważnym elementem ich działalności,
  • wymagają od wszystkich kontrahentów, aby w ramach współpracy przestrzegali spójnych zasad (np. bezpieczeństwa IT),
  • chcą podnosić jakość świadczonych usług poprzez sprawne procesy ich monitorowania,
  • potrzebują wykazać swoją zdolność do zapewnienia klientom usług zgodnych z najwyższymi, międzynarodowymi standardami.

Informacje o normie

Norma ISO 20000 (właściwie – ISO/IEC 20000, ponieważ jest zarazem normą Międzynarodowej Komisji Elektrotechnicznej) to międzynarodowy standard zarządzania usługami informatycznymi. Została ona zbudowana w oparciu o bibliotekę ITIL – zbiór najlepszych praktyk zarządzania usługami IT, stosowany od 1989 roku. W znacznym stopniu opiera się także o normę BS 15000, który straciła ważność w połowie czerwca 2007 roku – w nowym standardzie dostosowano ją do układu innych międzynarodowych norm. ISO 20000 stanowi obecnie jedyny system „obowiązujący” w sferze zarządzania usługami informatycznymi. 

Standard ISO 20000 ma zastosowanie zarówno w odniesieniu do wewnętrznych działów IT, jak i outsourcingu usług informatycznych. Zawiera wytyczne dotyczące jakości zarządzania usługami IT oraz określa zintegrowany zbiór procesów, które są niezbędne, by taką jakość osiągnąć. Są wśród nich m.in. procedury dotyczące:

  • konfiguracji systemów IT,
  • zarządzania problemami,
  • współpracy z partnerami biznesowymi,
  • obsługi klientów.

IT jest obecnie kluczowym elementem funkcjonowania większości organizacji. Stanowi jednak niełatwy obszar zarządzania, choćby ze względu na ogromną dynamikę zmian związanych z postępem technologicznym. Sprostanie coraz większym wymaganiom, jakie stawia się usługom IT, a zarazem coraz liczniejszym zagrożeniom, z jakimi są one związane, to duże wyzwanie dla menadżerów działających w tym obszarze. Norma ISO 20000 jest dla nich niezwykle pomocnym narzędziem, którego skuteczność została potwierdzona w praktyce największych światowych przedsiębiorstw.

Korzyści z wdrożenia

Z wdrożenia normy ISO 20000 wynika szereg praktycznych korzyści, takich jak:

  • większe możliwości realizowania oczekiwań klientów,
  • wyższa produktywność działania spowodowana wdrożeniem procesów IT wspierających określone cele biznesowe,
  • ograniczenie kosztów związanych z procesami IT,
  • łatwiejsza komunikacja – tak wewnętrzna, jak z i partnerami – w związku z wprowadzeniem wystandaryzowanej terminologii,
  • stała kontrola nad procesami IT oraz możliwość ich ciągłego doskonalenia,
  • sprawne usuwanie wad w procesie zarządzania procesami IT.

Wdrożenie ISO 20000 to także istotny element strategii wizerunkowej. Jest koniecznością w przypadku każdego podmiotu, który chce cieszyć się renomą nowoczesnej firmy, działającej zgodnie z najwyższymi standardami usług IT. Niezależną, obiektywną ocenę jakości i skuteczności funkcjonowania w tym obszarze można uzyskać dzięki certyfikacji ISO 20000. Przekłada się to na:

  • przekonanie potencjalnych i aktualnych klientów o wysokiej jakości i wydajności świadczonych usług,
  • konkurencyjność firmy na rynku, np. większe szanse na wygranie przetargu (posiadanie certyfikatu ISO 20000 często jest wręcz warunkiem przystąpienia do przetargu),
  • możliwość współpracy z partnerami na światowych rynkach.

Referencje

Przeczytaj, co sądzą o naszych wdrożeniach ich uczestnicy

Philips
„ PHILIPS POLSKA SP. Z O.O. z siedzibą w Warszawie ma przyjemność zarekomendować usługi doradcze świadczone przez firm DJB Doradztwo Marcin Chorąży.

Prace realizowane przez DJB Doradztwo w pełni spełniły nasze oczekiwania jakościowe. Zostały one indywidualnie dopasowane do potrzeb i specyfiki naszej Organizacji oraz do określonych przez nas oczekiwań. Konsultant, jaki został dedykowany do projektu, wykazał się odpowiednimi kompetencjami oraz szeroką wiedzą w zakresie normy ISO 9001:2015, a także służył pomocą i radą, gdy tylko zaistniała taka potrzeba.”
PHILIPS POLSKA SP. Z O.O.
Wojewódzki Specjalistyczny Szpital im. M. Pirogowa w Łodzi - logo
Wojewódzki Specjalistyczny Szpital im. M. Pirogowa w Łodzi
W imieniu Wojewódzkiego Specjalistycznego Szpitala im. Pirogowa rekomenduję DJB Doradztwo Marcin Chorąży jako firmę przygotowującą do wdrożenia Systemu Zarządzania Jakością zgodnie z wymaganiami normy ISO 9001:2015. Współpracę z firmą DJB Doradztwo rozpoczęliśmy w roku 2017 i kontynuujemy do dnia dzisiejszego. Przedmiotem współpracy były zagadnienia związane z wdrożeniem systemu. Konsultant współpracujący z naszym szpitalem wykazał się dużą wiedzą merytoryczną, w sposób przystępny i ciekawy przekazał wiele cennych informacji dotyczących wymagań norm, ich zastosowania oraz zasad przeprowadzania procesu auditu wewnętrznego. W naszej ocenie firma DJB Doradztwo Marcin Chorąży jest rzetelnym i godnym polecenia wykonawcą w zakresie wdrażania systemu ISO 9001:2015.
Dyrektor W.S.S. im. M.Pirogowadr n med. Roman Bocian
CONTROL SYSTEM FMN - logo
CONTROL SYSTEM FMN Sp.z o.o. współpracowała z firmą DJB Doradztwo w zakresie kompleksowego dostosowania systemu ISO 9001:2009 do wymagań nowej normy ISO 9001:2015, DJB Doradztwo zobowiązał się do wykonania wszelkich niezbędnych czynności, dzięki którym nasza firma mogła uzyskać certyfikat ISO 9001:2015 w szczególności: Pracownicy firmy DJB Doradztwo wykonali swoje zadania w sposób profesjonalny. Firmę cechuje terminowość oraz elastyczność w rozwiązywaniu problemów, a także poszanowanie interesów Zleceniodawcy.
DyrektorBożena Zawalska
Urząd Lotnictwa Cywilnego - logo
Urząd Lotnictwa Cywilnego z największą przyjemnością pragnie polecić usługi firmy DJB Doradztwo Marcin Chorąży w obszarze wdrażania nowej normy systemu zarządzania jakością ISO 9001:2015. Wszystkie działania Konsultanta zostały indywidualnie dopasowane do naszych potrzeb oraz oczekiwań. Konsultant wykazał się ogromną wiedzą dotyczącą systemu ISO 9001:2015, dzięki czemu podsunął nam wiele istotnych rozwiązań. Dokumeńtacja została opracowana w sposób staranny i rzetelny. Szkolenia, które zostały przeprowadzone w ramach wdrożenia, były ciekawe oraz pozwoliły nam na zagłębienie wymagań nowej normy ISO 9001:2015.
Dyrektor biura dyrektora generalnegoMagdalena Kapuśniak