Z naszą pomocą wdrożysz ITIL
Przez 21 lat zaufało nam ponad 1600 małych, dużych i średnich firm:
ITIL (ang. Information Technology Infrastructure Library) to zbiór najlepszych praktyk zarządzania usługami IT. Znajomość biblioteki ITIL jest warunkiem skutecznego modelowania procesów IT we wszelkich przedsiębiorstwach, dla których są one istotnym elementem działalności, niezależnie od ich branży, wielkości czy formy prawnej. Metodykę ITIL można z łatwością dostosować do własnych potrzeb, dlatego korzystają z niej duże i małe firmy (nie tylko z obszaru IT), instytucje publiczne czy organizacje non-profit.
Umiejętności w zakresie praktyk zarządzania usługami IT przydatne są menadżerom i to do nich przede wszystkim skierowane są szkolenia ITIL. O ich ukończeniu powinny pomyśleć:
ITIL jest biblioteką publikacji na temat dobrych praktyk zarządzania procesami i usługami IT (nie koncentruje się na organizacji infrastruktury IT). Stanowi zbiór zaleceń dotyczących skutecznego oferowania i wdrażania usług informatycznych. ITIL stanowi obszerny opis wielu praktyk. Zawiera listy procedur dostosowanych do potrzeb konkretnej organizacji oraz ich systematykę. Umożliwia zdefiniowanie procesów służących poprawie jakości funkcjonowania działów IT oraz organizacji działających w tej branży. ITIL wprowadza także zintegrowany słownik pojęć.
Rekomendacje składające się na ITIL powstały w latach 80. ubiegłego wieku na potrzeby brytyjskiego rządu. Z początkiem XXI wieku upowszechniły się i stały podstawą zarządzania procesami i usługami IT w tysiącach firm na całym świecie, w tym – w największych organizacjach IT. Obecnie właścicielem ITIL jest brytyjska spółka AXELOS. Zajmuje się ona rozwojem i promowaniem dobrych praktyk. W oparciu o ITIL powstała międzynarodowa norma zarządzania usługami IT – ISO 20000.
Celem wdrożenia praktyk ITIL jest podniesienie jakości usług informatycznych poprzez bardziej stabilne i wydajne procesy IT. Do korzyści, jakie wynikają ze stosowania zaleceń ITIL, należą:
Certyfikacja ITIL – będąca potwierdzeniem umiejętności menedżerskich w zakresie zarządzania procesami IT – przynosi też indywidualne korzyści osobom, które zdecydują się podnieść w ten sposób swoje zawodowe kompetencje:
Przeczytaj, co sądzą o naszych wdrożeniach ich uczestnicy