Z naszą pomocą wdrożysz DPD
Przez 21 lat zaufało nam ponad 1600 małych, dużych i średnich firm:
Poznaj naszą unikalną metodykę wdrożeń, która gwarantuje
pozytywną
certyfikację.
System DPD, czyli Dobra Praktyka Dystrybucyjna, to zbiór procedur i wymagań dotyczących przedsiębiorców zaangażowanych w hurtowy obrót produktami leczniczymi (z wyłączeniem produktów leczniczych weterynaryjnych) i wyrobami medycznymi. Należą do nich wszyscy uczestnicy łańcucha dostaw:
Spełnienie wymagań Dobrej Praktyki Dystrybucyjnej należy do obowiązków zarówno firm krajowych, jak i działających na skalę międzynarodową.
Dobra Praktyka Dystrybucyjna (ang. Good Distribution Practice, GDP) to zestaw procedur i wymagań zapewniających właściwy sposób postępowania z produktem leczniczym w łańcuchu dostaw od producenta do apteki. Stosowanie tych zasad jest gwarancją, że podczas długiego, skomplikowanego procesu logistycznego, w którym udział bierze szereg podwykonawców i usługodawców, zostaną zachowane jakość, niezmienność, bezpieczeństwo oraz legalność danego wyrobu.
Na poziomie Unii Europejskiej Dobra Praktyka Dystrybucyjna została wdrożona na mocy Wytycznych Komisji Europejskiej z dnia 5 listopada 2013 roku. W Polsce wymagania DPD określa Rozporządzenie Ministra Zdrowia z dnia 13 marca 2015 roku, wydane na podstawie ustawy Prawo farmaceutyczne, oraz Rozporządzenie Ministra Zdrowia z dnia 17 czerwca 2016 roku zmieniające rozporządzenie w sprawie wymagań Dobrej Praktyki Dystrybucyjnej.
Obowiązkiem przedsiębiorcy w ramach stosowania DPD jest ustanowienie i wdrożenie Systemu Zapewnienia Jakości oraz późniejsza kontrola i dokumentowanie jego funkcjonowania. Szczegółowe wymagania związane z prowadzeniem obrotu hurtowego produktami leczniczymi dotyczą m.in.:
Realizacja Dobrej Praktyki Dystrybucyjnej podlega kontroli Państwowej Inspekcji Farmaceutycznej.
Wdrożenie i certyfikacja systemu DPD wiążą się z szeregiem korzyści, dotyczących zarówno wewnętrznego funkcjonowania przedsiębiorstwa, jak i jego wizerunku w oczach aktualnych i potencjalnych kontrahentów.
Prawidłowa realizacja zasad Dobrej Praktyki Dystrybucyjnej pozwala na:
Wiarygodnym potwierdzeniem spełnienia wymagań DPD jest certyfikat tego standardu. Jego posiadanie wpływa pozytywnie na reputację przedsiębiorstwa wśród klientów i partnerów biznesowych. Certyfikacja Dobrej Praktyki Dystrybucyjnej zwiększa przewagę konkurencyjną firmy, przyczyniając się do poprawy jej sytuacji rynkowej.
Przeczytaj, co sądzą o naszych wdrożeniach ich uczestnicy