Z naszą pomocą wdrożysz BSCI
Przez 21 lat zaufało nam ponad 1600 małych, dużych i średnich firm:
BSCI to stosowany na całym świecie standard służący ocenie etyczności postępowania firm działających w łańcuchu dostaw. Kodeks ten został opracowany przez organizację non-profit amorfi z siedzibą w Brukseli. Stanowi ona globalne stowarzyszenie działające na rzecz zrównoważonego handlu, sprzyjającego budowie dobrobytu i wpierającego rozwój społeczno-gospodarczy.
Organizacja amorfi zrzesza setki firm z całego świata. Należą do nich: ALDI, Deichmann, ESPRIT, INTERSPORT, LIDL, Jysk, Rossmann, S.Oliver. KappAhl, OBI, Tom Tailor. BSCI znajduje bowiem zastosowanie w każdym przedsiębiorstwie, niezależnie od wielkości czy branży. Standard BSCI dedykowany jest firmom, które chcą wdrożyć zrównoważone praktyki biznesowe, a tym samym działać w zgodzie z najwyższymi standardami etycznymi.
Kodeks postępowania BSCI (ang. Business Social Compliance Initiative – inicjatywa Społecznej Odpowiedzialności Biznesu) to zbiór wartości i zasad odzwierciedlających przekonania uczestników amfori BSCI, które sygnatariusze starają się wdrażać w swoich łańcuchach dostaw i których przestrzegania oczekują od partnerów biznesowych. Standard BSCI Opracowany został w oparciu o najważniejsze międzynarodowe porozumienia i konwencje, m.in. Powszechną Deklarację Praw Człowieka, Zasady w zakresie praw dziecka i przedsiębiorczości, wytyczne Organizacji Narodów Zjednoczonych do spraw Gospodarki i Praw Człowieka, inicjatywę ONZ Global Compact, wytyczne Organizacji Współpracy Gospodarczej i Rozwoju oraz zalecenia Międzynarodowej Organizacji Pracy odnoszące się do poprawy warunków pracy w łańcuchu dostaw.
Kodeks postępowania BSCI obejmuje takie obszary, jak:
Głównym celem BSCI jest poprawienie warunków pracy w globalnym łańcuchu dostaw, a misją amorfi BSCI – wspieranie sygnatariuszy w dążeniu do tego celu. Organizacja oferuje swoim członkom narzędzia służące zarządzaniu swoją działalnością w zgodzie z zasadami społecznie odpowiedzialnego biznesu.
Zgodność z wymaganiami standardu potwierdzana jest za pomocą audytów prowadzonych przez uprawnione jednostki. Ocena działalności w zgodzie z BSCI w wyżej wymienionych obszarach dotyczy:
Wynik pierwszego audytu (Initial) decyduje o terminie kolejnego. W przypadku stwierdzenia poważnych niezgodności, w ciągu 12 miesięcy przeprowadza się kolejny audyt (Follow up) służący weryfikacji poprawności działań naprawczych. Jeśli firma spełnia wymogi standardu BSCI, audyt powtarza się po trzech latach. Standard BSCI nie podlega certyfikacji.
Przystąpienie do amorfi BSCI i wdrożenie jego kodeksu postępowania służy:
Przeczytaj, co sądzą o naszych wdrożeniach ich uczestnicy