Z naszą pomocą wdrożysz Certyfikat GPD
Przez 21 lat zaufało nam ponad 1600 małych, dużych i średnich firm:
Poznaj naszą unikalną metodykę wdrożeń, która gwarantuje
pozytywną
certyfikację.
Certyfikat GPD (ang. Good Distribution Practice) to dokument poświadczający spełnienie wymagań Dobrej Praktyki Dystrybucyjnej dla firm działających w łańcuchu dostaw produktów leczniczych – od producenta leków, po apteki. O certyfikację GPD ubiegać się mogą takie przedsiębiorstwa zaangażowane w działalność branży farmaceutycznej, jak:
Wdrożenie zasad Dobrej Praktyki Dystrybucyjnej jest obowiązkiem, który firmy działające na obszarze UE w łańcuchu dostaw produktów leczniczych muszą spełnić na mocy przepisów unijnych z dnia 5 listopada 2013 roku. Wymagania DPD obowiązujące na terenie Polski precyzuje Rozporządzenie Ministra Zdrowia z dnia 17 czerwca 2016 roku. Realizacja tych wymogów podlega kontroli Państwowej Inspekcji Farmaceutycznej.
Zarządzenie jakością i bezpieczeństwem produktów leczniczych w procesie ich transportu i dystrybucji ma ogromne znaczenie z punktu widzenia użytkowników końcowych. Od tego, czy preparat pochodzi z legalnego źródła i czy w skomplikowanym (bo obejmującym wielu podwykonawców) procesie logistycznym nie utracił swoich pierwotnych właściwości, zależy zdrowie, a czasem nawet życie pacjentów. Dlatego producenci i hurtownie leków od firm uczestniczących w łańcuchu dostaw wymagają potwierdzenia spełnienia wymagań DPD.
Certyfikacja GDP wiąże się z wdrożeniem procedur i wymagań zapewniających właściwy sposób postępowania z produktem leczniczym w łańcuchu dostaw od producenta do apteki. Uzyskanie certyfikatu GDP stanowi gwarancję, że dana firma jest przygotowana do bezpiecznego przewozu, a także przyjmowania, przechowywania, przepakowywania i wydawania leków.
Szczegółowe wymagania DPD dla firm działających w łańcuchu dostaw produktów leczniczych dotyczą:
W związku z obowiązującymi przepisami obecnie niemal wszystkie podmioty w branży farmaceutycznej wymagają od swoich dostawców posiadania certyfikatu GPD. Dlatego w praktyce otwiera on możliwość świadczenia usług transportowych dla branży farmaceutycznej. Certyfikacja GPD jest podstawą dobrej reputacji firmy, zwiększa jej przewagę konkurencyjną na rynku, stwarza szansę rozwoju i maksymalizacji zysków z działalności.
Certyfikacja GPD nie jest wyłącznie kwestią formalną. Wdrożenie zasad Dobrej Praktyki Dystrybucyjnej realnie wpływa na funkcjonowanie firmy:
Przeczytaj, co sądzą o naszych wdrożeniach ich uczestnicy