731 901 601

ITIL Dobre Praktyki zarządzania usługami IT

Z naszą pomocą wdrożysz ITIL

Certyfikat z gwarancją uzyskania certyfikatu
Czas w ekspresowym tempie
Puzzle dopasowaną do potrzeb Twojej firmy
Bez papierologii bez zbędnej papierologii

Przez 21 lat zaufało nam ponad 1600 małych, dużych i średnich firm:

Zamów bezpłatną wycenę

wypełnij formularz lub zadzwoń

787 974 136 42 208 94 65 787 974 136 42 208 94 65
Gwarancja uzyskania certyfikatu

Naszym klientom zapewniamy

Certyfikat
Gwarancję uzyskania certyfikatu
Procedury
Opracowanie przez konsultantów DJB wszystkich procedur i instrukcji
Zegar
Sprawne i szybkie wdrożenie
Certyfikat
Szkolenia (potwierdzone wydaniem imiennych certyfikatów)

Informacje o normie ITIL

Dla kogo?

ITIL (ang. Information Technology Infrastructure Library) to zbiór najlepszych praktyk zarządzania usługami IT. Znajomość biblioteki ITIL jest warunkiem skutecznego modelowania procesów IT we wszelkich przedsiębiorstwach, dla których są one istotnym elementem działalności, niezależnie od ich branży, wielkości czy formy prawnej. Metodykę ITIL można z łatwością dostosować do własnych potrzeb, dlatego korzystają z niej duże i małe firmy (nie tylko z obszaru IT), instytucje publiczne czy organizacje non-profit.

Umiejętności w zakresie praktyk zarządzania usługami IT przydatne są menadżerom i to do nich przede wszystkim skierowane są szkolenia ITIL. O ich ukończeniu powinny pomyśleć:

  • osoby rozpoczynające swoją karierę w zarządzaniu usługami IT,
  • menadżerowie ITSM (ang. IT service managment), którzy chcą uporządkować wiedzę i potwierdzić ją stosownym certyfikatem,
  • osoby silnie współpracujące z działem IT (np. menadżerowie działu developmentu, pracownicy service desku),
  • posiadacze starszych wersji certyfikatów ITIL, którzy chcą zaktualizować swoją wiedzę.

Informacje o normie

ITIL jest biblioteką publikacji na temat dobrych praktyk zarządzania procesami i usługami IT (nie koncentruje się na organizacji infrastruktury IT). Stanowi zbiór zaleceń dotyczących skutecznego oferowania i wdrażania usług informatycznych. ITIL stanowi obszerny opis wielu praktyk. Zawiera listy procedur dostosowanych do potrzeb konkretnej organizacji oraz ich systematykę. Umożliwia zdefiniowanie procesów służących poprawie jakości funkcjonowania działów IT oraz organizacji działających w tej branży. ITIL wprowadza także zintegrowany słownik pojęć.

Rekomendacje składające się na ITIL powstały w latach 80. ubiegłego wieku na potrzeby brytyjskiego rządu. Z początkiem XXI wieku upowszechniły się i stały podstawą  zarządzania procesami i usługami IT w tysiącach firm na całym świecie, w tym – w największych organizacjach IT. Obecnie właścicielem ITIL jest brytyjska spółka AXELOS. Zajmuje się ona rozwojem i promowaniem dobrych praktyk. W oparciu o ITIL powstała międzynarodowa norma zarządzania usługami IT – ISO 20000.

Korzyści z wdrożenia

Celem wdrożenia praktyk ITIL jest podniesienie jakości usług informatycznych poprzez bardziej stabilne i wydajne procesy IT. Do korzyści, jakie wynikają ze stosowania zaleceń ITIL, należą:

  • stała kontrola jakości usług i możliwość ich doskonalenia,
  • standaryzacja oferowanych usług umożliwiająca skuteczniejszą realizację oczekiwań klientów,
  • przewaga konkurencyjna w stosunku do podmiotów, które nie wdrażają praktyk ITIL,
  • możliwość podjęcia współpracy na skalę międzynarodową,
  • lepsza komunikacja z pracownikami działów IT czy zewnętrznymi dostawcami rozwiązań informatycznych, ze względu na spójną terminologię i standaryzację procesów,
  • wyższa skuteczność zarządzania problemami,
  • możliwość kontroli i redukcji kosztów świadczenia usług IT.

Certyfikacja ITIL – będąca potwierdzeniem umiejętności menedżerskich w zakresie zarządzania procesami IT – przynosi też indywidualne korzyści osobom, które zdecydują się podnieść w ten sposób swoje zawodowe kompetencje:

  • jest przepustką do kariery menadżera ITSM – uzyskania wymarzonej pracy (rekruterzy chętnie wybierają kandydatów posiadających udokumentowaną wiedzę z zakresu ITIL), awansu, negocjowania lepszych niż przeciętne na danym stanowisku warunków zatrudnienia, a także rozwijania kariery zagranicą (certyfikat ITIL uznawany jest na całym świecie),
  • służy optymalizacji swojej zawodowej aktywności, co przekłada się na oszczędność czasu, wyższą efektywność i większą satysfakcję z wykonywanej pracy,
  • ułatwia precyzyjną komunikację z innymi osobami zajmującymi się zarządzaniem usługami IT, niezależnie od tego, jaką organizacje reprezentują i z jakiej kultury się wywodzą.

Referencje

Przeczytaj, co sądzą o naszych wdrożeniach ich uczestnicy

Philips
„ PHILIPS POLSKA SP. Z O.O. z siedzibą w Warszawie ma przyjemność zarekomendować usługi doradcze świadczone przez firm DJB Doradztwo Marcin Chorąży.

Prace realizowane przez DJB Doradztwo w pełni spełniły nasze oczekiwania jakościowe. Zostały one indywidualnie dopasowane do potrzeb i specyfiki naszej Organizacji oraz do określonych przez nas oczekiwań. Konsultant, jaki został dedykowany do projektu, wykazał się odpowiednimi kompetencjami oraz szeroką wiedzą w zakresie normy ISO 9001:2015, a także służył pomocą i radą, gdy tylko zaistniała taka potrzeba.”
PHILIPS POLSKA SP. Z O.O.
Wojewódzki Specjalistyczny Szpital im. M. Pirogowa w Łodzi - logo
Wojewódzki Specjalistyczny Szpital im. M. Pirogowa w Łodzi
W imieniu Wojewódzkiego Specjalistycznego Szpitala im. Pirogowa rekomenduję DJB Doradztwo Marcin Chorąży jako firmę przygotowującą do wdrożenia Systemu Zarządzania Jakością zgodnie z wymaganiami normy ISO 9001:2015. Współpracę z firmą DJB Doradztwo rozpoczęliśmy w roku 2017 i kontynuujemy do dnia dzisiejszego. Przedmiotem współpracy były zagadnienia związane z wdrożeniem systemu. Konsultant współpracujący z naszym szpitalem wykazał się dużą wiedzą merytoryczną, w sposób przystępny i ciekawy przekazał wiele cennych informacji dotyczących wymagań norm, ich zastosowania oraz zasad przeprowadzania procesu auditu wewnętrznego. W naszej ocenie firma DJB Doradztwo Marcin Chorąży jest rzetelnym i godnym polecenia wykonawcą w zakresie wdrażania systemu ISO 9001:2015.
Dyrektor W.S.S. im. M.Pirogowadr n med. Roman Bocian
CONTROL SYSTEM FMN - logo
CONTROL SYSTEM FMN Sp.z o.o. współpracowała z firmą DJB Doradztwo w zakresie kompleksowego dostosowania systemu ISO 9001:2009 do wymagań nowej normy ISO 9001:2015, DJB Doradztwo zobowiązał się do wykonania wszelkich niezbędnych czynności, dzięki którym nasza firma mogła uzyskać certyfikat ISO 9001:2015 w szczególności: Pracownicy firmy DJB Doradztwo wykonali swoje zadania w sposób profesjonalny. Firmę cechuje terminowość oraz elastyczność w rozwiązywaniu problemów, a także poszanowanie interesów Zleceniodawcy.
DyrektorBożena Zawalska
Urząd Lotnictwa Cywilnego - logo
Urząd Lotnictwa Cywilnego z największą przyjemnością pragnie polecić usługi firmy DJB Doradztwo Marcin Chorąży w obszarze wdrażania nowej normy systemu zarządzania jakością ISO 9001:2015. Wszystkie działania Konsultanta zostały indywidualnie dopasowane do naszych potrzeb oraz oczekiwań. Konsultant wykazał się ogromną wiedzą dotyczącą systemu ISO 9001:2015, dzięki czemu podsunął nam wiele istotnych rozwiązań. Dokumeńtacja została opracowana w sposób staranny i rzetelny. Szkolenia, które zostały przeprowadzone w ramach wdrożenia, były ciekawe oraz pozwoliły nam na zagłębienie wymagań nowej normy ISO 9001:2015.
Dyrektor biura dyrektora generalnegoMagdalena Kapuśniak